ردیاب خودرو و کاربرد آن چیست؟

ردیاب خودرو

یکی از تجهیزاتی که این روزها نام آن را زیاد می شنویم کلمه  ردیاب خودرو می باشد.

این قطعه ی الکترونیکی با نصب بر روی ماشین می تواند کارهای خیلی جالبی انجام دهد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ردیاب خودرو در واقع یک دستگاه می باشد که بر روی اتومبیل یا وسیله ی نقلیه شما نصب می شود و می تواند گزارش کاملی از  خودروی شما به شما ارائه دهد.

با نصب یک ردیاب بر روی یک خودرو شما می توانید از مکان خودرو یا وسیله ی نقلیه در هر زمانی مطلع شوید.

 

ردیاب خودرو ریموت دار

به عنوان مثال اگر برای فرزند خود ماشین خریداری کرده اید با نصب این وسیله بر روی آن می توانید از راه دور کلیه مکان هایی که ماشین تردد می کند را چک کنید و در هر ساعتی از شبانه روز متوجه شوید که این ماشین در کجا قرار دارد.

از دیگر مصارف ردیاب خورو جلوگیری از سرقت می باشد . با نصب رد یاب بر روی ماشین خود اگر چنانچه ماشین به سرقت رفت می توانید به راحتی متوجه شوید که الان در چه مکانی قرار دارد و یا به کجا انتقال داده شده است.

دستگاه های ردیاب خودرو به راحتی و در هر کجایی که باشند می توانند گزارشات بسیار دقیقی را برای صاحب خودرو مخابره کنند که این گزرشات به راحتی و از طریق وب سایت اینترنت می تواند در دسترس صاحب وسیله نقلیه قرار بگیرد.

این دستگاه از راه دور قابل کنترل می باشد و می توان از راه دور به آن ها فرمان داد.

نکته ی بسیار جالب اینکه شما می توانید با ارسال یک پیامک از راه دور ماشین مورد نظر را خاموش کنید و حرکت آن را از ادامه ی مسیر متوقف کنید.

ردیاب خودرو می تواند به عنوان یک دزد گیر قدرتمند با امکانات منحصر به فرد عمل کند.

در صورت به سرقت رفتن خودرو صاحب خودرو می تواند با ارسال یک sms درب های خودرو را قفل کند و یا ماشین را خاموش کند به شکلی که به هیچ وجه روشن نشود.در حال حاضر ردیاب یا همان سیستم جی پی اس خودرو امن ترین سیستم امنیتی به شمارمی آید که امکانات و دسترسی های بسیار زیاد و انعطاف پذیری را به صاحب خودرو می دهد.

ردیاب خودرو به راحتی درون  درب ماشین و یا داشبورد ماشین یا سقف ماشین نصب می شود که سیم کشی و نصب بسیار راحتی دارد .درون ردیاب یک سیم کارت نصب می شود که از طریق آن سیم کارت ارتباط sms  بین صاحب خودرو و اتومبیل برقرار می گردد و آن سیم کارت اطلاعات جی پی اس مربوط به مکان خودرو را از طریق اینترنت به یک سایت رد یابی ارسال می کند که صاحب ماشین می تواند از طریق وب سایت رد ماشین خود را ببیند و از موقعیت آن اطلاع حاصل کند.

از دیگر کاربرد های ردیاب خودرو علاوه بر استفاده های شخصی استفاده در سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی میباشد .

با نصب ردیاب بر روی کلیه اتومبیل ها و وسایل نقلیه مربوط به یک سازمان یا شرکت به راحتی می توان موقعیت کلیه ماشین ها را چک کرد و از راه دور تردد کارمندان را بررسی نمود.

این قطعه برای شرکت هایی  که اتومبیل های زیادی را در اختیار کارمندان خود قرار می دهد می تواند بسیار بسیار پر کاربرد باشد چرا که به راحتی می توانند میزان فعالیت رسیدگی به  وظایف کارمندان خود را چک کنند

نکته ی جالب در مورد این دستگاه ها این است که این قطعه می توانند حتی سرعت ماشین و یا میزان سوخت مصرفی را هم از طریق پیامک به صاحب ماشین اطلاع دهد.

استفاده از ردیاب خودرو  باعث شده است که امار تصادفات جاده ایی  و خسارات جانی و مالی  ناشی از تصادفات به میزان قابل توجهی کاهش یابد ، شما می توانید با نصب ردیاب خودرو بر روی  خودروی خود در طول مسیری  که در حال پیمودن آن  هستید از ترافیک های جاده ایی ، ایستگاه  های بازرسی ، پمپ  بنزین های که در مسیر وجود دارند مطلع شوید و یک سفری با خیال راحت راتجربه کنید . تمام این مزیت هایی که در بالا به آن اشاره شد سبب شده است که این قطعه این روزها از پر طرفدار ترین قطعه ها به شمار آید و روز به روز  به تعداد افرادی که از ردیاب خودرو که قطعه ی بسیار پر کاربرد و سودمندی است استفاده  می کنند اضافه شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *